VR 360° - Looking through Kiki's Eyes - Jonny Zerox

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verknüpfte Standpunkte

"Kiki in the Sky with Diamonds"
"Eve: Why Blame Me?"
"Inky Dream"
"Silent Protest"
"Crime Scene"
"California Man - Happiness is a Warm Gun"
"Militant Defector"

enthaltene Informationen

"The Punk Movement - DAVID BOWIE, ANDY WARHOL and THE VELVET UNDERGROUND" (ENG)

The Punk Movement DAVID BOWIE, ANDY WARHOL and THE VELVET UNDERGROUND When asked about Kiki Kogelnik, Andy Warhol simply described her work as “Great”, emphasizing this opinion by writing the word out 25 times. Kiki Kogelnik moved to Santa Monica in 1961. She relocated to New York in 1962, turning away from European abstraction and the Viennese avantgarde art scene, and met American pop artists Roy Lichtenstein, Andy Warhol, Claes Oldenburg, Robert Rauschenberg and Tom Wesselmann, among others. Influenced by their works, she became increasingly fascinated by new technologies and newly available materials. Warhol had established a studio in New York nicknamed “The Factory” where he worked and liaised with society’s elite. “The Factory” became a meeting place for artists and musicians such as Lou Reed, Bob Dylan, David Bowie and Mick Jagger, as well as writer Truman Capote. Visitors also included Salvador Dalí and Allen Ginsberg. In 1965, Warhol collaborated at the factory with John Cale and Lou Reed’s influential New York rock band “The Velvet Underground”, which arguably became the roots of the punk rock movement some years later. Around this time, scissors became an essential tool in Kogelnik’s artistic arsenal. Associated with the SCUM movement, SCUM being an acronym for Society for Cutting Up Men, the scissors came to symbolize the source of assertive female power. When the punk movement first came onto the scene at the end of the 1970s, Kogelnik said: “My work has been related to their movement for many years: the aggression, the scissors, cutting things up.” This theme was adopted by the fashion icon Vivian Westwood, who incorporated razor blades, zips and torn clothing into her designs, at the time her partner Malcolm McLaren was managing the British punk band “The Sex Pistols”. And thus the punk aesthetic that we see today was established.

"Die Punk-Bewegung - DAVID BOWIE, ANDY WARHOL und THE VELVET UNDERGROUND" (DE)

Die Punk-Bewegung DAVID BOWIE, ANDY WARHOL und THE VELVET UNDERGROUND Auf die Frage nach Kiki Kogelnik beschrieb Andy Warhol ihre Arbeit einfach als „großartig“ und bekräftigte diese Meinung, indem er das Wort 25 Mal ausschrieb. Kiki Kogelnik zog 1961 nach Santa Monica. 1962 übersiedelte sie nach New York, wandte sich von der europäischen abstrakten Malerei und der Wiener Avantgarde-Kunstszene ab und lernte die amerikanischen Pop Art Künstler Roy Lichtenstein, Andy Warhol, Claes Oldenburg, Robert Rauschenberg und Tom Wesselmann kennen. Beeinflusst von deren Arbeiten faszinierten sie zunehmend neue Technologien und neue verfügbaren Materialien. Warhol hatte in New York ein Studio mit dem Spitznamen “The Factory“ gegründet, in dem er arbeitete und Kontakt mit der Elite der Gesellschaft pflegte. Das Studio wurde zu einem Treffpunkt für Künstler und Musiker wie Lou Reed, Bob Dylan, David Bowie und Mick Jagger sowie für den Schriftsteller Truman Capote. Zu den Besuchern gehörten auch Salvador Dalí und Allen Ginsberg. 1965 arbeitete Warhol in “The Factory“ mit der einflussreichen New Yorker Rockband “The Velvet Underground“ von John Cale und Lou Reed zusammen, die einige Jahre später zu den Wurzeln der Punkrock-Bewegung wurde. Zu dieser Zeit wurde die Schere zu einem unverzichtbaren Bestandteil in Kogelniks künstlerischem Arsenal. In Verbindung mit der SCUM-Bewegung, wobei SCUM ein Akronym für Society for Cutting Up Men ist, symbolisiert die Schere die Quelle der selbstbewussten weiblichen Kraft. Als die Punkbewegung Ende der 1970er Jahre zum ersten Mal auftauchte, sagte Kogelnik: „Meine Arbeit ist seit vielen Jahren mit dieser Bewegung verbunden: die Aggression, die Schere, das Zerschneiden.“ Dieses Thema wurde von der Modeikone Vivian Westwood aufgegriffen, die Rasierklingen, Reißverschlüsse und zerrissene Kleidung in ihre Entwürfe integrierte, als ihr Partner Malcolm McLaren Manager der britischen Punkband “The Sex Pistols“ war. Und so entstand die Punk-Ästhetik, die wir heute kennen.